Skip to main content

FAQ & hulp bij het Daikin-klantenportaal

Hebt u vragen over het Daikin-klantenportaal?
Hier vindt u de juiste antwoorden op uw vragen.

Op deze pagina vindt u veelgestelde vragen en antwoorden over het Daikin-klantenportaal. In het gedeelte "Aan de slag" kunt u ontdekken hoe eenvoudig het is om het Daikin-klantenportaal voor uw bedrijf in te stellen. Hier vindt u ook informatie over het uitgebreide "rollen- en rechtenconcept", waarmee u verschillende rechten voor het bekijken van informatie in het Daikin-klantenportaal kunt instellen. In de rubrieken Offertes, Bestellingen, Track & Trace, Leveringen & Retourzendingen en Facturen en Rekeningsaldo leggen wij u met gedetailleerde instructies en grafische illustraties uit hoe u al uw informatie in één oogopslag kunt vinden. Daarnaast wordt in deze rubrieken stap voor stap uitgelegd hoe u offertes kunt aanvragen, bestellingen kunt verwerken, retourzendingen kunt regelen en een betaaladvies kunt versturen. U kunt deze selfservice opties altijd eenvoudig zelf activeren.

Aan de slag
Machtigingen
Offertes
Bestellingen
Track & Trace
Leveringen en retourzendingen
Facturen
Rekeningsaldo
Overige

Aan de slag

In het Daikin-klantenportaal kunt u al uw Offertes, Bestellingen, Bestellingen in uitvoering, Track & Trace, Facturen en Rekeningsaldo in één oogopslag bekijken, afhankelijk van uw machtigingsniveau.

Daikin-klantenportaal landingspagina

U kunt ook verschillende acties uitvoeren in het klantenportaal:

- Offertes wijzigen

- Offertes bestellen

- Bestellingen wijzigen (afroepdatum, leveringsadres, contactpersoon ter plaatse)

- Retourzendingen aanmaken

- Betaaladvies sturen

Meer informatie over de voordelen van het klantenportaal vindt u hier.

In het Daikin-klantenportaal hebt u ook toegang tot vele andere toepassingen van Daikin, waaronder:

- Daikin-webshop (activering is vereist voor het eerste gebruik),

- Daikin-bibliotheek (met belangrijke technische productgegevens),

- Stand-by-me (registratie is vereist voor het eerste gebruik),

- En nog veel meer.

Andere voordelen van het klantenportaal

Wij raden aan om Chrome te gebruiken om het Daikin-klantenportaal te openen. Als u een andere browser gebruikt, kunnen we niet garanderen dat alle functies correct kunnen worden gebruikt.

  1. Klik op het ronde pictogram met uw initialen in de rechterbovenhoek van het klantenportaal.
  2. Selecteer "Instellingen". Het menu-item is ook herkenbaar aan het kleine tandwielpictogram.
  3. Er wordt een venster geopend. Selecteer de categorie "Taal en Regio". Het menu-item is ook herkenbaar aan het kleine wereldbolpictogram.
  4. U kunt nu uw taalinstellingen aanpassen in het eerste selectieveld. U hebt de mogelijkheid om het Daikin-klantenportaal weer te geven in de desbetreffende browsertaal, Duits of Engels.
Taal wijzigen

  • Nadat u toegang hebt gekregen tot het Daikin-klantenportaal, moet u een persoon aanwijzen die het Daikin-klantenportaal voor uw bedrijf beheert.
  • Ten minste één persoon in uw bedrijf moet de rol van zogenaamde "gedelegeerde beheerder" vervullen. De "gedelegeerde beheerder" beheert het Daikin-klantenportaal namens uw bedrijf. De volgende taken worden uitgevoerd door een "gedelegeerd beheerder":

- Nieuwe gebruikers aanmaken

- Gebruikers deactiveren (bijv. bij uitdiensttreding)

- Rechten voor het bekijken van informatie voor individuele gebruikers beheren

Meer informatie over de bestaande rechten in het Daikin-klantenportaal vindt u verderop onder het kopje "Machtigingen".

In elke weergave zijn twee zoekvelden beschikbaar.

  1. Een algemeen zoekveld: Hier kunt u de zoekopdracht activeren door op het vergrootglaspictogram ernaast te klikken. Let op: Dit veld doorzoekt alleen de standaard kolommen. Als u de optie "Filter instellen" hebt gebruikt om extra kolommen weer te geven, worden deze kolommen niet opgenomen in de algemene zoekopdracht.

  2. Criteriumspecifieke zoekvelden: U kunt de zoekopdracht starten door op de knop "Start" te klikken. U kunt de zoekopdracht resetten door op het veld "Reset" te klikken. De standaard zoekperiode is 6 maanden. U kunt deze periode uitbreiden of beperken door die in het veld "Factuurdatum" te wijzigen.

Zoeken in Daikin-klantenportaal

Een reden waarom u geen afzonderlijke menu-items in het klantenportaal kunt zien (bv. offertes, bestellingen, facturen, rekeningsaldo) is dat u hiervoor geen rechten zijn toegewezen. Afhankelijk van het gedefinieerde machtigingsniveau kunt u dit zelf aanpassen (machtigingsniveau = "Gedelegeerd beheerder") of contact opnemen met de betreffende "Gedelegeerd beheerder" in uw bedrijf. Uw plaatselijke Daikin-kantoor kan u hierbij helpen en u de bijbehorende rechten verlenen, indien die door uw bedrijf zijn verstrekt.

De volgende machtigingsniveaus zijn beschikbaar in het Daikin-klantenportaal:

Naam machtigingsniveau

Wat betekent het?

Gedelegeerd beheerder
(= administrator)

  • Kan toegang tot het Daikin-klantenportaal creëren voor het hele bedrijf
  • Kan machtigingsniveaus beheren voor alle gebruikers in het bedrijf
  • Kan toegang voor individuele werknemers deactiveren

Rekeningsaldo
(= beheer van rekeningsaldo)

  • Toegang tot offertes, bestellingen, facturen en rekeningsaldo
Factuurbeheer

  • Toegang tot offertes, bestellingen en facturen
Bestellingbeheer

  • Toegang tot offertes en bestellingen
Offertebeheer
  • Toegang tot offertes

Geen rol toegewezen

  • Enkel toegang tot het klantenportaal

In de weergave "Mijn facturen" hebt u de mogelijkheid om meer informatie in het overzicht te bekijken. Hetzelfde geldt voor offertes, bestellingen, bestellingen in uitvoering en rekeningsaldo.

1. Klik in de betreffende detailweergave op het tandwielpictogram.

2. Selecteer de informatie die voor u relevant is.

3. Klik op "OK" en de weergave wordt aangepast aan uw voorkeuren.

Het GIF-filter configureren

Machtigingen

De volgende machtigingsniveaus zijn beschikbaar in het Daikin-klantenportaal:

Naam machtigingsniveau

Wat betekent dat?

Gedelegeerd beheerder
(= administrator)

  • Kan toegang tot het Daikin-klantenportaal creëren voor het hele bedrijf
  • Kan machtigingsniveaus beheren voor alle gebruikers in het bedrijf
  • Kan toegang voor individuele werknemers deactiveren

Rekeningsaldo
(= beheer van rekeningsaldo)

  • Toegang tot offertes, bestellingen, facturen en rekeningsaldo
Factuurbeheer


  • Toegang tot offertes, bestellingen en facturen
Bestellingbeheer


  • Toegang tot offertes en bestellingen
Offertebeheer
  • Toegang tot offertes

Geen rol toegewezen

  • Enkel toegang tot het klantenportaal

Afhankelijk van het gedefinieerde machtigingsniveau kunt u dit zelf aanpassen (machtigingsniveau = "Gedelegeerd beheerder") of contact opnemen met de betreffende "Gedelegeerd beheerder" in uw bedrijf. Uw plaatselijke Daikin-kantoor kan u hierbij helpen en u de bijbehorende rechten verlenen, indien die door uw bedrijf zijn verstrekt.

1. Klik op het ronde pictogram met uw initialen in de rechterbovenhoek van het klantenportaal.

2. Selecteer "Mijn organisatie".

3. Een nieuw tabblad wordt geopend en u gaat naar het gebruikersbeheer. Klik op de knop "Een lid uitnodigen".

4. Vul de gevraagde formuliervelden in en verstuur de uitnodiging door te klikken op de knop "Uitnodigen per e-mail".

5. De persoon die je hebt uitgenodigd, ontvangt een e-mail waarin hem wordt gevraagd binnen 72 uur de aanmaak van het account te bevestigen.

  1. Klik op het ronde pictogram met uw initialen in de rechterbovenhoek van het klantenportaal.
  2. Selecteer "Mijn organisatie".
  3. Een nieuw tabblad wordt geopend en u gaat naar het gebruikersbeheer. In de ledenlijst kunt u zien welke gebruikers al voor uw bedrijf zijn aangemaakt in het klantenportaal.
  4. Klik op de naam van de persoon voor wie u de rechten wilt uitbreiden of beperken.
  5. Klik op het kleine gereedschapspictogram om de rechten te beheren.
  6. Er verschijnt een overzicht van de bestaande rechten. Zet een vinkje om een andere machtiging toe te wijzen. Verwijder het vinkje om een machtiging te verwijderen.
  7. Klik op "Opslaan" om uw wijzigingen op te slaan.
Rollen aanpassen

1. Klik op het ronde pictogram met uw initialen in de rechterbovenhoek van het klantenportaal.

2. Selecteer "Mijn organisatie".

3. Een nieuw tabblad wordt geopend en u gaat naar het gebruikersbeheer. In de ledenlijst kunt u zien welke gebruikers al voor uw bedrijf zijn aangemaakt in het klantenportaal. Klik op de naam van de persoon voor wie u het wachtwoord opnieuw wilt instellen.

4. Klik op het pictogram om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

5. Er wordt een e-mail gestuurd waarmee de gebruiker zijn/haar wachtwoord opnieuw kan instellen.

1. Klik op het ronde pictogram met uw initialen in de rechterbovenhoek van het klantenportaal.

2. Selecteer "Mijn organisatie".

3. Een nieuw tabblad wordt geopend en u gaat naar het gebruikersbeheer. In de ledenlijst kunt u zien welke gebruikers al voor uw bedrijf zijn aangemaakt in het klantenportaal. Klik op de naam van de persoon wiens account u wilt deactiveren in het klantenportaal.

4. Klik op het desbetreffende pictogram om de gebruiker tijdelijk te deactiveren (activering op een later tijdstip blijft mogelijk) of om hem/haar onherroepelijk uit het klantenportaal te verwijderen.

Offertes

  • Alle standaard offertes zijn beschikbaar in de rubriek "Mijn offertes". In het klantenportaal kunt u verdere details over de offerte bekijken door op de offerte te klikken (1).
  • U kunt de offerte ook als PDF openen (2). Door op de individuele producten in de PDF-offerte te klikken, wordt u rechtstreeks doorgestuurd naar de technische productdetails.
PDF-offerte - meer details
PDF-offerte

  • Standaard worden in de rubriek "Mijn offertes" de laatste 15 offertes weergegeven die wij voor uw bedrijf hebben gemaakt.
  • Door te klikken op "Meer" kunt u meer offertes weergeven.
  • Als u op zoek bent naar een specifieke offerte, kunt u het zoekveld gebruiken of het filter zo instellen dat alleen de gewenste offertes worden weergegeven (bijv. offertedatum, offertetype, enz.).

U kunt de offerte in PDF-formaat openen in het klantenportaal. Door op de individuele producten in de PDF-offerte te klikken, wordt u rechtstreeks doorgestuurd naar de technische productdetails.

1. Klik op de pijl terug van de gewenste offerte. Daar vindt u meer details over de offerte.

2. Klik op "Bestellingen"

3. Er wordt een pop-up venster geopend.

4. Vul de verplichte velden in die worden weergegeven (gewenste leveringsdatum, orderbevestiging per e-mail aan, leveringsadres) en de optionele velden. Als u slechts een deel van de offerte wilt accepteren, laat ons dan in het veld "Omschrijving" precies weten welke materialen nodig zijn.

5. Klik op de knop "Bestelling". U ziet nu de samenvatting van uw aankoopaanvraag.

6. Klik op "Verzenden" om de bestelling te plaatsen.

Bestellingen

In de rubriek "Mijn bestellingen" ziet u de volgende bestellingen:

  • Voor individuele verkoop: De laatste orderbevestiging die wij u hebben gestuurd kunt u hier downloaden.
  • Voor reserveonderdelen: De laatste orderbevestiging die wij u na 1 augustus 2020 hebben gestuurd is beschikbaar.
  • Bestellingen die u hebt geplaatst op een van onze online winkelplatforms.

  • Standaard worden in de rubriek "Mijn bestellingen" de laatste 15 bestellingen weergegeven die wij voor uw bedrijf hebben gemaakt.
  • Door op "Meer" te klikken worden meer bestellingen getoond.
  • Als u op zoek bent naar een specifieke bestelling, kunt u het zoekveld gebruiken of het filter zo instellen dat alleen specifieke bestellingen worden weergegeven (bijv. de periode waarin de bestelling is geplaatst, de status, enz.).

U hebt de mogelijkheid om openstaande bestellingen te wijzigen. Ga daarvoor als volgt te werk:

1. Klik op "Mijn bestellingen" op de landingspagina van het klantenportaal. Er wordt een overzicht van al uw bestellingen weergegeven.

2. Door op de gewenste bestelling te klikken, worden meer details weergegeven.

3. Door op de knop "Bestelling bewerken" te klikken, hebt u de mogelijkheid om de bestelling aan te passen. Opgelet: Dit is alleen mogelijk voor bestellingen met een "open" status.

4. U kunt nu de gewenste leveringsdatum en/of het leveringsadres en de contactgegevens aanpassen. U kunt de wijzigingen aanbrengen voor afzonderlijke items of voor de hele bestelling. Klik daarvoor op de knop "Toepassen op geselecteerde items" of "Toepassen op alle items". De aangebrachte wijziging is oranje gemarkeerd.

5. Nadat u de wijzigingen met succes hebt aangebracht, klikt u op de knop "Samenvatting". Daar ziet u een overzicht van alle wijzigingen in een oranje kleur. Door op de knop "Wijzigingen verzenden" te klikken, worden ze ingediend.

6. Een ticket met het wijzigingsverzoek wordt automatisch voor u aangemaakt en verwerkt.

1. Klik op "Mijn bestellingen" op de landingspagina van het klantenportaal. Er wordt een overzicht van al uw bestellingen weergegeven.

2. De status van uw bestelling wordt weergegeven in het overzicht (open / voltooid). Als u de kolom "Status" niet kunt zien, klikt u op het tandwielpictogram om uw weergave te configureren.

3. Als u bijvoorbeeld op een nog openstaande bestelling klikt, krijgt u gedetailleerde informatie over de status van de bestelling. U kunt zien welke items van de bestelling nog openstaan of al zijn voltooid.

Track & Trace

Indien beschikbaar bij onze logistieke dienstverlener, kunt u uw pakketten en laadunits volgen in de rubriek "Track & Trace".

1. Ga naar de rubriek "Track & Trace"

2. U ziet een overzicht van alle bestellingen die al in de toeleveringsketen zitten:

  • Status "In transit": De unit is klaar voor levering of bevindt zich in het transportnetwerk.
  • Status "In voorbereiding": De unit is klaar voor orderpicking in ons magazijn.

3. Als u op het pictogram "Locatie" klikt, wordt u doorgestuurd naar de website van de logistieke dienstverlener (indien Track & Trace beschikbaar is). Op die manier kunt u uw pakket volgen.

4. Klik op de betreffende post om te zien wat er in de levering zit. U ziet nu de inhoud van de levering op itemniveau.

5. In deze weergave kunt u ook de track & trace van de zending opvragen. Klik daarvoor op de knop "Track & Trace".

Uitgevoerde leveringen en retourzendingen

In de rubriek "Bestellingen in uitvoering" worden uitgevoerde bestellingen en leveringen die momenteel in transit zijn bij onze transportdienstverlener weergegeven.

Uitgevoerde leveringen omvatten units en reserveonderdelen (inclusief alle online bestellingen) die u hebt geplaatst.

  • Standaard worden in de rubriek "Bestellingen in uitvoering" de laatste 15 uitgevoerde bestellingen weergegeven die wij voor uw bedrijf hebben verwerkt.
  • Door op "Meer" te klikken worden meer uitgevoerde bestellingen getoond.
  • Als u op zoek bent naar een uitgevoerde bestelling, kunt u het zoekveld gebruiken of het filter zo instellen dat alleen de gewenste uitgevoerde bestellingen worden weergegeven (bijv. leveringsdatum, nummer van de leveringsbon, enz.).

1. Klik op "Bestellingen in uitvoering"

2. Klik op de levering die u wilt retourneren.

3. Selecteer het item dat wordt geretourneerd.

4. Klik op de knop "Retourzending aanmaken”

5. Er wordt een pop-up venster geopend. Selecteer de reden voor de retourzending en bevestig door op "Selectie" te klikken.

6. Vul nu alle relevante informatie over uw retourzending in. Verstrek de vereiste informatie volledig en zo gedetailleerd mogelijk. Dit is de enige manier waarop wij uw retouraanvraag zo snel mogelijk kunnen verwerken.

7. Klik op "Retourzending regelen" om de retouraanvraag bij ons in te dienen.

Facturen

In de rubriek "Mijn facturen" kunt u uw openstaande en afgehandelde facturen bekijken. Facturen zijn 24 uur na levering beschikbaar.

  • Standaard worden de laatste 15 facturen weergegeven die wij voor uw bedrijf hebben gemaakt.
  • Meer facturen worden weergegeven door op "Meer" te klikken.
  • Als u op zoek bent naar een specifieke factuur, kunt u het zoekveld gebruiken of het filter zo instellen dat alleen de gewenste facturen worden weergegeven (bijv. factuurdatum, status, enz.). ­­

  1. Klik op "Mijn facturen"
  2. In het factureringsoverzicht kunt u aan de status van de factuur zien welke facturen nog "openstaand" of "afgehandeld" zijn. Als u de kolom "Status" niet kunt zien in uw overzicht, klikt u op het tandwielpictogram om de kolom "Status" weer te geven.

  1. Klik op "Mijn facturen"
  2. Klik op het PDF-pictogram voor een kopie van de factuur.

Als u een PDF-factuur niet kunt openen, kan het zijn dat uw browser het automatisch openen van pop-ups blokkeert. Afhankelijk van de browser verschijnt er meestal een klein pictogram in uw browservenster. Over het algemeen kunt u toestaan dat pop-ups worden ingeschakeld.
Instructies over hoe u het gebruik van pop-ups kunt inschakelen, vindt u via de volgende links:

Google Chrome: Blocking or enabling pop-ups in Chrome - Computer - Google Chrome Help

Microsoft Edge: Blocking pop-ups in Microsoft Edge - Microsoft Support

Rekeningsaldo

  • In de rubriek "Mijn rekeningsaldo" kunt u uw huidige rekeningsaldo bekijken en ons een betalingsadvies sturen in het portaal.

1. Klik op "Mijn facturen" in de menubalk en vervolgens op "Rekeningsaldo" en u komt bij het overzicht van uw rekeningsaldo.

2. Klik op de overeenkomstige regel waarvoor u ons een betalingsadvies wilt sturen.

3. Klik op de knop "Betalingsadvies verzenden".

4. Klik op "E-mail" om ons het betalingsadvies te sturen.

Overige

Voordat u Stand By Me voor de eerste keer gebruikt, moet u zich eenmalig registreren bij Stand By Me. Alleen dan wordt u vanuit het Daikin-klantenportaal doorverwezen naar Stand By Me.

De Daikin-webshop moet voor u worden geactiveerd voordat u die voor het eerst gebruikt. Pas na succesvolle activering kunt u eenvoudig gebruik maken van de Daikin-webshop en heeft u toegang via het Daikin-klantenportaal.

Vraag toegang tot de webshop aan via onderstaand formulier. Geef de reden van uw registratieaanvraag op in het formulier (Toegang tot de Daikin-webshop).

Meer informatie

Vind een installateur

Meer informatie

Meer informatie