Skip to main content

De bedrijfsethiek van de Daikin Europe Group

De bedrijfsethiek van Daikin bevat fundamentele waarden en biedt een raamwerk om beslissingen te nemen. Het is de persoonlijke verantwoordelijkheid en plicht van elk lid in de Daikin Europe Group om strenge ethische en wettelijke gedragsnormen zowel naar de letter als naar de geest te respecteren, ongeacht of ze wettelijk worden opgelegd.

Dit zijn de 12 sleutelelementen in de bedrijfsethiek van Daikin:

  1. Naleving van wettelijke vereisten
  2. Veilige kwaliteitsproducten en -diensten leveren die voorzien in de toekomstige behoeftes van eindgebruikers
  3. Bedrijfsactiviteiten uitoefenen op basis van de principes van eerlijke concurrentie
  4. Eerlijk inkopen door een vriendschappelijke maar uitdagende en concurrentiële band met leveranciers te onderhouden
  5. Intellectueel eigendom en vertrouwelijkheid van vertrouwelijke informatie respecteren
  6. Bedrijfsinformatie tijdig en gepast bekendmaken
  7. Een bedrijf zijn dat een minimale impact op het milieu nastreeft
  8. De veiligheid van onze activiteiten verzekeren
  9. Een dynamische werkplek cultiveren die trots en enthousiasme koestert bij elke medewerker
  10. Bedrijfsactiva beschermen
  11. Entertainment en uitwisseling van geschenken met mate gebruiken
  12. Een strenge houding aannemen tegen illegaal, asociaal en onethisch gedrag.

Inbreuken melden via de Hotline

Bedankt voor uw interesse in het programma inzake ethiek en naleving van regelgeving van Daikin Europe.

We willen een open en eerlijke omgeving creëren waarin medewerkers en relaties hun vragen, bezorgdheden en eventuele schendingen van onze bedrijfspraktijken kunnen uiten.

Als u kennis heeft van een (vermoedelijke) overtreding van onze Bedrijfsethiek, kunt u (anoniem) een incident melden via de Hotline. We werken samen met Navex Global, waar u 24/7 online of telefonisch in de taal van uw voorkeur een melding kunt doen.

In ons klokkenluidersbeleid wordt onze procedure voor het afhandelen van meldingen, vertrouwelijkheid en de naleving van wetten inzake gegevensbescherming, enz. uitgelegd.

Uw opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we zullen tijdig reageren op gemelde incidenten.

Corine Vyncke
Directeur en Chief Legal Officer

Daikin Europe N.V.

DENV zal alle informatie die via bovengenoemde Hotline wordt verstrekt, met inbegrip van persoonsgegevens, verwerken met het grootst mogelijke respect voor het recht op privacy van alle betrokken natuurlijke personen, in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 en alle daaropvolgende wijzigingen. DENV zal in het bijzonder de verwerking en opslag van persoonsgegevens beperken tot wat noodzakelijk is, deze vertrouwelijk houden en zich ertoe verbinden persoonsgegevens te verwijderen/anonimiseren zodra de betreffende verwerking niet langer noodzakelijk is.

Meer informatie

Vind een installateur

Meer informatie