Skip to main content

Daikin lanceert nieuwe Europese merkcampagne: "Care for Air"

Brussel, 30 juli 2025 - Daikin heeft onlangs een nieuwe merkpositionering geïntroduceerd: de leider van de HVAC-industrie. Dit betekent een nog sterkere toewijding om de klant centraal te stellen bij alles wat Daikin doet - door energiezuinige verwarming en koeling en schone, frisse lucht te leveren, allemaal op een duurzame manier. Om deze positionering tot leven te brengen, heeft Daikin zijn nieuwe Europese merkcampagne gelanceerd: “Care for Air”.

De campagne vestigt de aandacht op iets wat we vaak als vanzelfsprekend beschouwen: de lucht rondom ons. Het is een creatieve uitdrukking van hoe Daikin warmtepompen en airconditioners mensen omringen met klimaatcomfort en schone lucht - elke dag, in hun woningen. Met meer dan een eeuw aan expertise blijft Daikin innoveren op het gebied van onze beleving van lucht.

Lucht, zichtbaar gemaakt

De merkcampagne weerspiegelt het leiderschap van Daikin op het gebied van klimaatcomfort, luchtkwaliteit en duurzaamheid. Het gebruikt kleurrijke bubbels om de onzichtbare voordelen van warmtepompen, airconditioners en luchtreinigers te visualiseren:

  •  Oranje bubbels staan voor warme lucht
  • Blauwe bubbels staan voor koele lucht
  •  Witte bubbels staan voor schone, frisse lucht

Deze beelden laten zien hoe de oplossingen van Daikin ons dagelijks leven op een stille manier verbeteren: door de ruimtes waarin we leven te verwarmen, te koelen, te zuiveren en te verfrissen.

Een visueel verhaal over comfort en gezondheid

Dit is meer dan een campagne. Het is een verhaal over hoe lucht ons dagelijks leven beïnvloedt. De bubbelbeelden verschijnen in gedrukte media, op social media, Google Ads en DPG Media en nodigen mensen uit om lucht niet alleen te zien als iets dat we inademen, maar ook als iets dat altijd rondom ons is.

Uitrol in heel Europa

De campagne gaat over de residentiële productcategorieën van Daikin, waaronder airconditioners, lucht/water-warmtepompen en luchtreinigers. De campagne gaat live in meer dan 20 Europese landen. Het algemene doel is om de naamsbekendheid in heel Europa te versterken en te behouden, waardoor Daikin zijn positie als vertrouwde marktleider op het gebied van oplossingen voor het binnenklimaat verder versterkt.

Duurzaamheid in elke ademteug

“Care for Air” versterkt ook het leiderschap van Daikin op het gebied van duurzame innovatie. De campagne laat zien hoe Daikin mensen helpt bewuster te leven door op een duurzame manier energiezuinig klimaatcomfort en schone, frisse lucht te leveren. Het is een voortzetting van Daikins jarenlange zorg voor lucht.

Een bericht van Daikin Europe

"Lucht is essentieel, maar wordt vaak over het hoofd gezien. Met deze campagne wilden we het onzichtbare zichtbaar maken – laten zien hoe Daikin voortdurend werkt aan het verbeteren van de lucht waarin we leven. Het is een ode aan klimaatcomfort, gezondheid en duurzaamheid, en een weerspiegeling van ons streven naar innovatie die er echt toe doet."

- Erwin De Roos, EMEA Marketing Manager, Daikin Europe

Verwante artikels

Meer informatie

Vind een installateur

Meer informatie