Skip to main content

De ONECTA-app slaagt er niet in verbinding te maken

Zorg ervoor dat u zich in de nabijheid van uw Daikin Altherma bevindt wanneer u de aansluitingsprocedure uitvoert. De ONECTA-app bevat stap-voor-stap instructies hoe u het toegangspunt voor uw Daikin Altherma draadloze gateway activeert.


Tijdelijke oplossing voor iOS 15 gebruikers:

De ONECTA-app 2.7.0 , 3.0.2 & 3.1.0 ondervindt problemen bij de verbinding met het draadloze toegangspunt van Daikin. Volg de volgende stappen om verbinding te maken:

  • Update de app naar 3.1.0 of nieuwer
  • Schakel mobiele data (3G/4G/...) op uw iPhone uit
Schakel mobiele data uit
  • Start de inbedrijfstelling van uw Daikin-unit via de ONECTA-app.

Algemene informatie:

Houd er rekening mee dat het toegangspunt slechts 3 minuten actief is als er geen inbedrijfstelling bezig is. Zodra uw telefoon verbonden is met het toegangspunt blijft het actief zolang uw telefoon verbonden is. Eenmaal de verbinding is verbroken, blijft het toegangspunt weer 3 minuten beschikbaar. Daarna wordt het uitgeschakeld en moet u het weer inschakelen via de MMI-interface. (bij firmware 1.0.8 is het toegangspunt slechts 1 minuut actief)


Houd er rekening mee dat slechts 1 telefoon met het toegangspunt kan worden verbonden. Een tweede verbinding zal door de gateway worden geweigerd. De ONECTA-app zal automatisch proberen de verbinding te verbreken wanneer de aansluiting slaagt of wanneer de app wordt afgesloten. Op Android 9 of lager werkt de automatische verbreking van de verbinding niet altijd goed, afhankelijk van het gebruikte scenario. Controleer daarom of de verbinding is verbroken door uw Wi-Fi-instellingen te controleren.


Let op: als het besturingssysteem aangeeft dat u verbonden bent met een netwerk zonder "internet", blijf dan verbonden met "daikin-ap". Indien er pop-ups worden weergegeven om terug over te schakelen naar een vorig netwerk zonder internet, selecteer dan de optie om verbonden te blijven met "daikin-ap". Als u dat niet doet, werkt het niet correct.


In zeldzame gevallen is het mogelijk dat de ONECTA-app niet automatisch verbinding kan maken met uw Daikin Altherma draadloze gateway. Wanneer dat gebeurt, zal de ONECTA-app u hiervan op de hoogte brengen en u vragen om handmatig verbinding te maken met de draadloze gateway.

De merken die het meest getroffen werden, waren:

  • OnePlus mobiele telefoons met Android 10 en hoger
  • Huawei mobiele telefoons met Android 10 en hoger

  1. Druk op de knop "WiFi wachtwoord naar klembord kopiëren" (scrollen op de pagina kan nodig zijn om de kopieerknop te zien) of gebruik: D5ApAG5R2J2tnFRA5My7Y28rP95mv65
  2. Ga naar de Wifi-instellingen van uw besturingssysteem
  3. Zoek naar daikin-ap en selecteer dit draadloos netwerk
  4. Wanneer u om een WiFi wachtwoord wordt gevraagd, plakt u het gekopieerde wachtwoord
  5. Keer terug naar de app
  6. De aansluitingsprocedure zou nu moeten doorgaan
Kan geen verbinding maken met de gateway
  • Als u het automatisch zoeken naar het "daikin-ap" toegangspunt opnieuw wilt proberen, sluit dan de aansluitingsprocedure en probeer het opnieuw.

    Tijdens de productvalidatie hebben we ontdekt dat in uiterst zeldzame gevallen sommige smartphone-besturingssystemen problemen hebben om verbinding te maken met het "daikin-ap" toegangspunt. Zorg er in dat geval voor dat op uw telefoon de laatste beschikbare update van het besturingssysteem geïnstalleerd is. Probeer uw telefoon opnieuw op te starten of gebruik een andere telefoon om de aansluiting van uw Daikin Altherma draadloze gateway te voltooien.
  • De merken die het meest getroffen werden, waren:
  • Sommige iPhones met iOS 14.x
  • Xiaomi telefoons waarop de laatste updates van het besturingssysteem niet zijn geïnstalleerd.

Vind een installateur

Meer informatie

Meer informatie

Vind een installateur

Meer informatie