Skip to main content

"Ik wil dat klanten voelen: dit team staat écht voor me klaar"

 

Een openhartig gesprek met Angie van ‘t Hull, Manager Internal Sales bij Daikin

Wanneer je Angie spreekt, merk je het meteen: hier zit iemand met hart voor de zaak én voor mensen. Niet iemand die zich verschuilt achter spreadsheets of standaardprocedures, maar iemand die energie haalt uit samenwerken, verbeteren en het bouwen van langdurige klantrelaties.

We treffen Angie op een drukke dinsdagochtend, tussen twee teamoverleggen door. Koffie in de hand, telefoon op stil. “Even écht tijd maken,” zegt ze met een glimlach. “Want dit werk draait om mensen. Intern én extern.”

Wat doet het team Internal Sales precies?

(Lacht) “Goede vraag! Veel mensen denken dat we alleen maar offertes maken. Maar dat is een deel van het verhaal. We helpen ook klanten met het uitdenken van hun projecten, puzzelen mee aan technische configuraties, en zorgen dat alles klopt – van A tot Z. Het is eigenlijk een combinatie van sales support, klantadvies en projectcoördinatie.”

“We hebben echt mensen in het team die zeggen: "Ik hou van mijn werk"

Wat maakt jullie team zo sterk?

“Teamwork, zonder twijfel. Iedereen hier voelt zich verantwoordelijk voor het eindresultaat. We springen voor elkaar in, delen kennis, en vieren successen samen. En het mooiste? We hebben echt mensen in het team die zeggen: ‘Ik hou van mijn werk’. Dat voel je. Dat zie je. Dat straalt af op de klant.”

Ons motto is dan ook: ‘One team, one goal’. We werken samen aan één doel: klanten écht verder helpen. En dat doen we met plezier, lef en een flinke dosis ervaring.

Wat mogen klanten van jullie verwachten?

“Vertrouwen. Dat ze weten: dit team denkt met me mee, komt afspraken na, en levert kwaliteit. We zijn geen ‘offertefabriek’. We willen echt een partner zijn van onze klanten. En dat verschil merk je.”

En intern, binnen Daikin?

“Wij zijn ook een talentpool. Collega’s uit ons team groeien door naar andere functies binnen Daikin – bv. in sales buitendienst of operations. Dat maakt me trots. We investeren in mensen, en dat betaalt zich terug.”

Hoe blijven jullie jezelf verbeteren?

“We zijn altijd op zoek naar slimmere manieren van werken. Of dat nu een nieuwe tool is, een beter proces of gewoon een goed idee van iemand uit het team. Initiatief wordt hier echt gewaardeerd. En fouten? Die maken we ook. Maar daar leren we van. Continu verbeteren zit in ons DNA.”

Wat is jouw persoonlijke drijfveer?

“Ik haal er energie uit als ik zie dat we écht iets toevoegen. Als een klant zegt: ‘Jullie hebben me geholpen om dit project rond te krijgen’, dan weet ik waarvoor we het doen. En eerlijk? Ik ben gewoon trots op wat we hier samen neerzetten.”

Een bekroning op het werk

Die trots werd onlangs nog eens extra bevestigd: het Internal Sales team won onlangs de Presidential Award for Team Effort – een erkenning voor hun uitzonderlijke samenwerking en klantgerichtheid. “Dat was echt een heel bijzonder moment,” zegt Angie. “Een bevestiging dat we op de goede weg zijn.”

Met een duidelijke missie, visie en concrete beloftes voor het komende jaar blijft het team zich ontwikkelen. “We willen niet alleen vandaag goed zijn, maar ook klaar zijn voor morgen. Dat doen we samen – als één team, met één doel.”

Vorm

Angie is het levende bewijs dat leiderschap in de eerste plaats om mensen draait. Met haar energie, visie en hart voor het team bouwt ze bruggen die de toekomst van Internal Sales vormgeven.