Wat betekent werken in een topklimaat bij Daikin?
Wij zijn Great Place to Work (GPTW) gecertificeerd en worden zelfs genoemd als een GPTW ‘Best Practice’
Onze collega’s werken dagelijks samen aan werkgeluk. Bij Daikin willen we dat we trots zijn op ons werk en dat iedereen zich onderdeel van Daikin voelt
Wij bieden een prettig werklimaat met een familiair karakter én de professionaliteit van een beursgenoteerde onderneming
Wij helpen jou het beste uit jezelf te halen: je wordt goed ingewerkt, je krijgt een Daikin Buddy toegewezen en soms zelf een coach die jou verder begeleidt.
Wij beoordelen niet alleen op prestaties, maar ook op de voortgang van je ontwikkeling
Er zijn uitstekende en veel ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden, waaronder onze eigen Daikin Academy (voor zowel technische als persoonlijke ontwikkeling)
Door de groei die Daikin doormaakt zijn er talrijke doorstroommogelijkheden
Onze visie dragen we elke dag gezamenlijk uit: wij zijn de drijvende kracht achter een steeds beter klimaat
Daikin collega's aan het woord
"Bij Daikin krijg je de ruimte en word je ondersteund om je te ontwikkelen op elk vlak"
Vanwege omstandigheden heb ik de switch gemaakt van Field Service Engineer (buitendienst) naar Technische Helpdesk (binnen). Ik heb in een stroomversnelling veel kennis opgedaan: buiten krijg je drie storingen per dag, maar op de helpdesk wel twintig! Na anderhalf jaar begon het toch weer te borrelen en bleek dat mijn hart voor techniek toch het snelste klopt in de buitendienst en is er een plan gemaakt om weer terug het veld in te keren. Ik ben erg blij dat ik deze kans heb gekregen en heb mogen benutten. Kortom, bij Daikin kan je je ontwikkelen op elk vlak en krijg je daar ook de ruimte en ondersteuning voor. Ik heb elke dag nog plezier van deze gemaakte stap.
Michiel – Field Service Engineer

"In 2,5 jaar van Sales Trainee naar Sales Engineer National Accounts"
Toen ik werkzaam was als Daikin Sales Support Engineer, ben ik een Daikin Traineeship gestart waar ik met andere Europese collega’s een maandelijks technische- en commerciële trainingen heb gevolgd bij diverse inspirerende coaches. De kennis die ik daar op deed kon ik direct in de praktijk toepassen en bovendien heb ik nu een waardevol netwerk binnen de internationale Daikin familie. De coaching die ik binnen Daikin krijg biedt mij kansen, motiveert mij en geeft mij voldoende mogelijkheid om mijn energie kwijt te kunnen.
Nina – Sales Engineer National Accounts
"Aan het einde van mijn werkdag ben ik tevreden wanneer de klant geholpen is"
In mijn rol als Daikin Technical Support Engineer help ik klanten op afstand tijdens service, onderhoud en reparatie. Ik vind het belangrijk om monteurs en eindgebruikers letterlijk niet in de kou te laten staan. Want natuurlijk is er soms een storing, maar dan staan we ook paraat om deze zo snel mogelijk op te lossen. Ik doe dat niet alleen: ik leer continue bij van mijn directe collega’s, maar ook van de mensen uit andere teams. De mate van collegialiteit is hoog: we zijn een grote familie van professionals waarbij we de klant centraal stellen.
Elton - Technical Support Engineer
Benieuwd hoe andere collega's het topklimaat bij Daikin ervaren?
In het Daikin Magazine geven collega's je een goed beeld van wie wij zijn, hoe wij met elkaar werken en wat we allemaal samen doen.

Daikin Nederland: a Great Place to Work
Daikin Nederland werkt en groeit hard! En juist dan is het belangrijk focus te houden. Voor een sterke, toekomstbestendige organisatie heb je tevreden en gelukkige medewerkers nodig. Om te weten te komen of we op de goede weg zijn hebben wij de hulp gevraagd van Great Place to Work zodat we dit op een professionele, betrouwbare manier kunnen meten. Zij toetsen een organisatie op drie elementen: trots, vertrouwen en plezier. Via een vragenlijst voor alle medewerkers en een werkgroep die de Daikin cultuur beschrijft, hebben wij een goede indruk gekregen van wat we goed doen en wat beter kan.
Naast de trotse vermelding dat we een Best Workplace 2021 zijn, is er natuurlijk ook werk aan de winkel. Zo weten wij bijvoorbeeld niet altijd van ophouden; werken bij Daikin brengt veel uitdaging met zich mee en dat balanceren moeten we nog leren. Dit zorgt er echter wel voor dat we veel verantwoordelijkheid ervaren; we voelen ons volwaardig lid van de Daikin organisatie en ervaren dat onze bijdrage van belang is. We staan niet stil en gaan met de onderzoeksresultaten aan de slag ...op naar de Greatest Place to Work!


Daikin in het kort
Daikin Nederland is een leverancier/fabrikant op het gebied van klimaatsystemen: producten die zorgen voor koud water, warm water, koude lucht en/of warme lucht. Dit in verschillende capaciteiten zodat van slaapkamers tot en met stadions het juiste comfort bereikt kan worden. We bieden ook oplossingen voor industriële markten waarbij processen of bijvoorbeeld distributiecentra gekoeld of verwarmd moeten worden.
Daikin Nederland is onderdeel van een wereldwijd concern waarvan het hoofdkantoor zich in Japan bevindt. Wereldwijd zijn er meer dan 80.000 Daikin collega’s actief in productiefaciliteiten en verkoopkantoren verdeeld over 150 landen.
Daikin Nederland is een verkoop- en serviceorganisatie waar momenteel zo’n 150 collega’s werken en dat worden er de komende tijd alleen maar meer.
